El Síndic no és cap jutge per tant no dicta sentencies, no imposa sancions ni pot suspendre les actuacions administratives. Les seves recomanacions, suggeriments o resolucions, basades en el sentit comú, en l’equitat i la recerca de l’equilibri l la proporcionalitat, afavoreixen un civisme responsable i actiu, enforteixen el compromís ètic del nostre Ajuntament i possibiliten la correcció d’errors i disfuncions.
Com es pot presentar una queixa
Qualsevol persona, empresa, entitat o associació pot presentar una queixa. La seva presentació és independent de la situació legal o d'empadronament en què es pugui trobar la persona afectada.
La queixa suposa la manifestació d'una disconformitat d'un ciutadà o ciutadana davant una actuació o DECISIÓ MUNICIPAL. També es pot presentar per la manca d'actuació, resposta o excessiu retard a una petició o dins d'un procediment. En qualsevol cas, la persona que presenta la queixa entén que algun dels seus drets s'han pogut vulnerar.
L'objecte o motiu de la queixa s'ha de trobar dins de les competències pròpies i àmbit de decisió que té l’Ajuntament.
La queixa S’HA DE presentar per escrit a l’Ajuntament VIA INSTÀNCIA.
Si la queixa correspon a l'administració de la Generalitat s’ha de presentar al Síndic de Greuges de Catalunya i si correspon a l'administració de l'Estat s’han de presentar al Defensor del Poble Espanyol.
Com demanar cita amb el Síndic de Greuges Municipal de l’Escala
Es por demanar cita presencial amb el Síndic de Greuges trucant a l’OAC de l’Ajuntament al 972774848.
Sempre cal acompanyar la queixa dels documents, sol·licituds, informes, instàncies o resolucions de què es disposi i que puguin servir per al seu anàlisi i resolució.
Límits
Com a criteri general no es poden acceptar queixes que no hagin estat presentades prèviament pels canals normalitzats davant dels serveis municipals a que correspongui o que es trobin dins dels terminis previstos en les normatives per a rebre una resposta o resolució.
El Síndic no pot acceptar queixes sobre qüestions generades entre els particulars, que corresponguin a àmbits de regulació entre privats o sobre temes de consum relacionats amb empreses privades.
No s'acceptaran les queixes anònimes, les que es puguin motivar en la mala fe o aquelles en què hi hagi una manifesta manca de fonamentació. Tampoc es poden acceptar les queixes que es trobin pendents d'una resolució judicial, les que hagin estat presentades i admeses davant el Síndic de Greuges de Catalunya o el Defensor del Pueblo, o les que hagin estat presentades com una demanda o recurs davant l'administració de Justícia.