23 gener 2024 General
Aclariments sobre el procediment de subhasta de Can Ramis
Aclariment sobre el procediment seguit fins el moment referent a la subhasta de l'edifici de Can Ramis.
Per acord de Ple de 27/11/23 s’aprova el plec de clàusules per a la subhasta de la finca Can Ramis.
Es publica al Perfil del Contractant en data 11/12/23 per l’oportuna concurrència, finalitzant el termini per a presentar ofertes en data 2/01/2024.
Dins el termini de presentació d’ofertes es presenta escrit per part dels grups de l’oposició, en forma de recurs, així com també dos escrits de persones relacionades amb la família del pintor, sol·licitant informació i compliment de l’acord elevat a escriptura pública l’any 2007 respecte al destí de l’immoble.
En data 10/01/24, un cop finalitzat el termini de presentació, es reuneix la Mesa de Contractació per a l’obertura de sobres i valoració de les ofertes rebudes. En aquest mateix acte, atesa la casuística generada envers l’expedient, els membres de la Mesa acorden suspendre l’obertura fins la resolució dels escrits presentats per una major garantia del procediment.
S’aixeca acta d’aquell dia, que es troba degudament publicada a la plataforma del Perfil del Contractant als efectes oportuns:
https://contractaciopublica.cat/es/detall-avis/avis-recurs/300055808
Entretant, des de ST i SJ es treballa per donar una resposta motivada al recurs i escrits presentats.
A nivell de tramitació, indicar que qualsevol acte administratiu que posa fi al procediment està subjecte a recurs potestatiu de reposició i recurs contenciós administratiu, en el termini d’un i dos mesos respectivament des que s’ha dictat. Tanmateix, en cap cas aquesta possibilitat de recórrer suspèn de forma automàtica l’executivitat de l’acord (article 117.1 Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú). De ser així, l’activitat administrativa quedaria totalment paralitzada durant aquest període i això no és viable en el marc d’un ajuntament, on qualsevol decisió que es pren s’adopta via acord i desplega els seus efectes des de la data que es dicta, d’acord amb la normativa (article 39.1 Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú).
Ara bé, hi ha supòsits en els que, malgrat no ser automàtica, es pot produir la suspensió perquè així ho decideix la Corporació, a instància dels recurrents o d’ofici. En el cas concret, malgrat haver entrat un recurs, en aquest no es sol·licita la suspensió de forma expressa. És l’Ajuntament qui, davant aquesta falta de formalitat, interpreta que és el més favorable per a resoldre qualsevol dubte en relació a aquest assumpte, per major garantia de totes les parts (article 117.2 Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de procediment administratiu comú).
Aquesta decisió de suspendre i resoldre prèviament els escrits presentats, està presa des del 10 de gener de 2024.
Tornar al llistat