22 febrer 2018 General
Comunicació amb l'administració a través de la seu electrònica
A partir del dia 1 de març, les persones jurídiques privades i la resta d’entitats que es mencionen a l’article 14.2 de la Llei 39/2015 de 2 d’octubre, de procediment administratiu de les administracions públiques (d’ara endavant, LPAAP), hauran de relacionar-se amb l’Ajuntament de l’Escala i els seus organismes autònoms, exclusivament a través de mitjans electrònics, en totes les actuacions i tràmits que aquestes realitzin.
A partir d’aquesta data,
1) Només les persones físiques podran escollir en qualsevol moment si es comuniquen amb l’Ajuntament a través de mitjans electrònics o no i que, en cas de presentació per part d’aquestes persones físiques de qualsevol document en suport paper, caldrà la seva digitalització, d’acord amb l’article 27 de la LPAAP.
2) Per contra, estan obligats a relacionar-se exclusivament mitjançant mitjans electrònics les persones a què fa esment l’article 14.2 de la LPAAP.
Per tot el que s’ha exposat, S’ INFORMA:
- Que, a partir del dia 1 de març de 2018, les persones jurídiques privades i la resta d’entitats que es mencionen a l’article 14.2 de la LPAAP hauran de relacionar-se, exclusivament, amb l’Ajuntament de l’Escala, a través de mitjans electrònics, en totes les actuacions i tràmits que aquestes realitzin.
D’acord amb l’article 14.2 de la LPAAP, aquestes persones i entitats són:
-Les persones jurídiques privades, tals com societats anònimes, societats limitades, societats civils, associacions o fundacions, amb caràcter purament enunciatiu.
-Les entitats sense personalitat jurídica, tals com comunitats de bens o unitats temporals d’empreses, també amb caràcter enunciatiu.
-Aquells que portin a terme una activitat professional per a la qual hom requereixi col·legiació obligatòries, incloent-hi també els notaris i registradors de la propietat.
-Aquells que representin a un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l’Administració.
-Els empleats de les administracions públiques en relació a aquells tràmits que realitzin davant la l’Ajuntament de l’Escala, per la seva condició d’empleats públics.
Podeu accedir a la seu electrònica en el següent enllaç:
https://seu-e.cat/ca/web/escala/
Així mateix, les persones jurídiques privades hauran de fer-ho a través del certificat de persona jurídica de la “Fábrica Nacional de Moneda y Timbre” (FNMT). https://seu.gencat.cat/ca/certificats-sistemes-signatura-electronica-seu.html
No s’admet el DNI 2 ni idcat mòbil ja que identifiquen a la persona física, però no al representant legal de la persona jurídica privada.
Si alguna d’aquestes persones jurídiques i entitats anteriorment relacionades presenta la sol·licitud en paper (presencialment, per correu postal o per missatgeria), el Registre realitzarà el corresponent assentament en el Registre i farà arribar al centre gestor la documentació en paper, consignant el número del registre d’entrada a efectes d’identificació.
Posteriorment i de conformitat amb l’article 68.4 de la LPAAP el centre gestor requerirà a l’entitat en qüestió, per tal que aquesta esmeni la documentació tramesa mitjançant la seva presentació electrònica en el termini de 10 dies hàbils, i es considerarà com a data de presentació de l’escrit o de la sol·licitud, aquella en la qual hagi estat realitzada l’esmena; amb l’advertiment que, en cas de no fer-se la presentació electrònica en el termini assenyalat, es procedirà a la declaració de l’arxiu de les actuacions de l’expedient
Les persones físiques que optin per la presentació dels seus documents de manera presencial davant l’OAC, hauran de ser digitalitzats per part de l’empleat o empleats del Registre d’entrada que realitzi o realitzin aquesta funció d’assistència, per a la seva incorporació a l’expedient administratiu electrònic, retornant els originals a l’interessat, sens perjudici d’aquells supòsits que la norma determini la custòdia dels documents presentats o resulti obligatòria la presentació de documents en suport específic no susceptibles de digitalització
En cas de dubte, podeu dirigir les vostres consultes al correu sac@lescala.cat
Tornar al llistat